lt
En

Teismų sistemos naujienos

Iššūkiai teisininkų darbe – kaip sėkmingai prisitaikyti 4.0 pasaulyje?

Iššūkiai teisininkų darbe – kaip sėkmingai prisitaikyti 4.0 pasaulyje?
2019.05.13

Lietuvos teisinių paslaugų rinkoje naujų technologijų diegimas ir prisijaukinimas tapo ne tik svarbiu, bet ir vienu esminių sėkmingai veikiančios organizacijos bruožų.

Apie tai, kaip sekėsi diegti dirbtinio intelekto sistemą ir kokių rezultatų pasiekta, kalbėjome su advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotuoju teisininku Povilu Junevičiumi. Kokia yra šalies teismų e. vizija ir kodėl šiuolaikinio teisėjo rankose sparčiai mažėja popierinių bylų, apžvelgė Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus pavaduotoja Lina Griškevič. O apie tai, kodėl technologiniai pokyčiai kelia įtampą ir ko reikia, kad sėkmingai prisitaikytume technologijų pasaulyje, pasakojo Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro dėstytojas neurobiologas prof. Osvaldas Rukšėnas.

Advokatų patirtis: ateities teisininkas – ne tik puikus teisės ekspertas

Gebanti prisitaikyti prie aplinkos iššūkių, atvira naujovėms ir kupina entuziazmo tobulėti – taip šiandien galima apibūdinti šiuolaikinę sėkmingai veikiančią teisininkų kontorą. Be šių dalykų, ypač svarbu ir gebėjimas investuoti bei teikiant klientams teisines paslaugas pasitelkti 4-osios pramonės revoliucijos technologijas.

P. Junevičius, advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotasis teisininkas, pasakoja, kad ši advokatų kontora supranta reagavimo į technologijų pokyčius svarbą. Jis išskiria keletą technologinių sričių, kuriose kontora nuolat seka ir diegia naujoves.

„Visų pirma, teikiame ypatingą dėmesį kontoros kibernetiniam saugumui: naudojame technologines priemones kibernetiniam saugumui užtikrinti, kontoros darbuotojams nuolat rengiami mokymai apie tai, kokių priemonių reikia imtis norint užtikrinti kibernetinį kontoros sistemų saugumą. Antra, nuolat skaitmeniname procesus ir juos efektyviname siekdami sumažinti laiko ir žmogiškųjų išteklių kaštus. Pavyzdžiui, dalies kontoros procesų valdymas perkeltas į intranetą, nuolat atnaujiname dokumentų, verslo valdymo, laiko apskaitos sistemas.

Kartu įgyvendiname technologinius pokyčius teikdami pačias teisines paslaugas. Esame pirmoji advokatų kontora Lietuvoje, kuri 2018 m. pradžioje pradėjo naudoti dirbtinio intelekto sistemą „Luminance“ teisinėms paslaugoms teikti. Dalis mūsų teisininkų lavina programavimo įgūdžius ieškodami sprendimų, kurie galėtų padėti teikti efektyvias ir kokybiškas teisines paslaugas“, – pasakoja P. Junevičius.

Teismų patirtis: e. bylos – šiuolaikinio teismo ateitis

Atviras, modernus, teisingas – tokiais žodžiais apibūdinamas XXI a. teismas, kai siekis skaidriai vykdyti teismų veiklą ir ją pristatyti visuomenei yra neatsiejamas nuo informacinių technologijų plėtros.

Nacionalinės teismų administracijos direktoriaus pavaduotoja L. Griškevič sako, kad „modernus teismas, kuriame plačiai naudojamos informacinės technologijos, yra ne tik šiandienos, bet ir ateities teismas. Todėl teismai daug investuoja ir sparčiai diegia šiuolaikines technologijas siekdami optimizuoti ir efektyvinti savo veiklą.“

Vienas svarbiausių žingsnių žengiant į skaitmeninį laikotarpį – elektronine forma tvarkomų bylų nagrinėjimas teismuose, kartu plečiant ir didinant technologijų taikymą kasdienėje teismų veikloje. „Šiuo metu teisėjas, teismas nebegali būti siejamas tik su popierinėmis bylomis ir popierinių dokumentų rengimu“, – įsitikinusi pašnekovė.

L. Griškevič pasakoja, jog elektronizavimo/skaitmenizavimo pokyčiai Lietuvos teismuose įgyvendinami palaipsniui, kiek įmanoma labiau prisitaikant tiek prie vartotojų poreikių, tiek prie technologinių naujovių.

„Lietuvos teismų elektroninių paslaugų portalas e.teismas.lt veikia nuo 2013 m. liepos 1 d. Šiuo metu elektroninės bylos nieko nebestebina ir tapo kasdienybe teisėjo ir teismų darbuotojų veikloje. Kita vertus, 2013 m. itin svarbu buvo užtikrinti kuo didesnį teismų bendruomenės informavimą ir pasirengimą pokyčiams ne tik technine, bet ir, o tai ypač svarbu, žmogiškąja prasme – viena svarbiausių užduočių, be techninio aprūpinimo, tuo metu buvo teisėjų ir teismų darbuotojų mokymai, konsultavimas, operatyvus reagavimas ir atsakymų teikimas telefonu tiek teismų bendruomenei, tiek visuomenei (vien per pirmuosius porą metų suteikta beveik 6 000 konsultacijų), t. y. proceso koordinavimas ir kiek įmanoma sklandesnis pokyčių valdymas“, – nelengvą kelią reaguojant į pokyčius prisimena pavaduotoja.

Visą straipsnį kviečiame skaityti naujausiame TEISMAI.LT numeryje, 20–22 psl. 
Straipsnį taip pat galite perskaityti portale Delfi.lt.

Nuotrauka: shutterstock.com

Įvykių ir renginių kalendorius

Birželis 2019
P A T K P Š S
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28

2019.06.28  |  10:00

29 30

Naujienų prenumerata

Sekite mus