Teismų pranešimai spaudai
Užimtumo tarnyba nepagrįstai atsisakė nagrinėti pareiškėjo prašymą pratęsti vietinio užimtumo projekto, skirto darbo vietoms steigti, įgyvendinimo terminą, tariamai praleistą dėl COVID-19 pandemijos padarinių
Nacionalinė parama darbo vietoms steigti: Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 4 punkte buvo įtvirtinta galimybė vietinių užimtumo iniciatyvų (VUI) projektus įgyvendinti per ilgesnį nei 10 mėnesių laikotarpį.
Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) išplėstinė teisėjų kolegija 2024 m. spalio 23 d. išnagrinėjo ginčą, kilusį dėl Užimtumo tarnybos sprendimo, kuriuo buvo atmestas pareiškėjo prašymas pratęsti sutarties dėl subsidijavimo vykdymo terminą ir pareikalauta grąžinti avansu pervestą subsidijos dalį. Paramą administruojanti institucija laikėsi pozicijos, kad Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 4 punkte įtvirtintas 10 mėnesių projekto vykdymo terminas negali būti pratęstas, todėl nevertino prašyme nurodytų faktinių aplinkybių, susijusių su COVID-19 pandemijos padariniais, lėmusiais termino praleidimą.
LVAT pabrėžė, kad įstatymų leidėjas Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 4 punkte aiškiai ir nedviprasmiškai išreiškė valią dėl galimybės VUI projektus įgyvendinti ir per ilgesnį nei 10 mėnesių terminą, subsidijos gavėjui ir Užimtumo tarnybai dėl to atskirai susitariant bei tokiu būdu išvengiant subsidijos gavėjui pervestos subsidijos grąžinimo. Ši VUI projektams taikoma išimtis Užimtumo įstatyme buvo įtvirtinta nuo pat įstatymo priėmimo ir galiojo iki 2022 m. liepos 1 d. Tokio Užimtumo įstatyme įtvirtinto reglamentavimo negali pakeisti įstatymą įgyvendinančiojo teisės akto – pačios Užimtumo tarnybos patvirtinto Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių taikymo darbdaviams tvarkos aprašo – nuostatos.
Byloje taip pat pažymėta, kad nors Užimtumo įstatyme ginčo laikotarpiu buvo įtvirtinta galimybė VUI projektus įgyvendinti ir ilgesniu nei 10 mėnesių terminu, konkrečių šio termino pratęsimo atvejų bei laikotarpių Užimtumo įstatymas atskirai nedetalizavo. Todėl VUI projekto įgyvendinimo termino pratęsimo laikotarpis kiekvienu konkrečiu atveju turėtų būti vertinamas individualiai, atsižvelgiant į teisingumo, proporcingumo ir protingumo kriterijus, projekto tikslus ir konkrečių aplinkybių įtaką projekto trukmei.
LVAT, išaiškinęs, kad Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 4 punkte yra numatyta termino pratęsimo galimybė, nusprendė, jog Užimtumo tarnyba nepagrįstai atsisakė svarstyti pareiškėjo prašymą dėl VUI projekto įgyvendinimo termino pratęsimo ir jame nurodytas priežastis, susijusias su COVID-19 pandemija. Taip pat nepagrįstai pareikalauta grąžinti avansu pervestą subsidijos dalį. Todėl Užimtumo tarnyba pagrįstai įpareigota išnagrinėti pareiškėjo prašymą iš naujo.
Administracinė byla Nr. eA-114-525/2024.
Cituojant ar platinant šią informaciją būtina nuoroda į informacijos šaltinį.
Kontaktai žiniasklaidai:
Neringa Lukoševičienė
Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo
Teisinio bendradarbiavimo ir komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė
Tel. (8 5) 268 5583, 8 655 22 506
El. paštas n.lukoseviciene@lvat.lt
https://www.lvat.lt/
Naujienų prenumerata
Įvykių ir renginių kalendorius
P | A | T | K | P | Š | S |
28
2025.04.28 | 09:00 2025.04.28 | 09:00 |
29 | 30
2025.04.30 | 09:00 |
1 | 2 | 3 | 4 |
5
2025.05.05 | 09:00 |
6 | 7 | 8
2025.05.08 | 10:00 2025.05.08 | 09:30 |
9
2025.05.09 | 09:00 |
10 | 11 |
12
2025.05.12 | 09:00 |
13 | 14 | 15
2025.05.15 | 11:00 |
16
2025.05.16 | 09:00 |
17 | 18 |
19
2025.05.19 | 10:00 2025.05.19 | 09:00 |
20 | 21 | 22 | 23
2025.05.23 | 09:00 |
24 | 25 |
26 | 27 | 28
2025.05.28 | 09:00 2025.05.28 | 09:00 |
29 | 30
2025.05.30 | 10:00 |
31 | 1 |